Kad tu vari prasīt naudu atpakaļ

ceturtdiena februārī 13, 2020

Vispār jau latvietis negrib nekādus strīdus un skaidrošanos. “Ak, lai jau paliek…” Esam pat gatavi ciest finansiālus zaudējumus, lai tikai izvairītos no konflikta. Piemēram, cik daudzi restorānā atsakās maksāt, ja ēdiens ir bijis pārsālīts? Tikai retais.

Vairums to vienkārši atstās neapēstu un mājupceļā benzīntankā nopirks hotdogu... Tādējādi iznāk, ka par savu naudu negūstam paredzēto labumu, turklāt esam spiesti tērēt vēl naudu, lai šo labumu tomēr kaut kur iegūtu.
Taču patiesībā naudas atgriešanas princips daudzās tirdzniecības vietās ļoti labi darbojas, un neviens tev neliks justies slikti, ja tu vēlēsies atteikties no preces un saņemt naudu atpakaļ.

Vislabākais piemērs ir apģērbu un apavu veikali. Protams, ka klientam pirms pirkšanas būtu maksimāli jāpārliecinās, ka izstrādājums viņam der. Taču praksē bieži notiek tā, ka iegādāto preci nākas mainīt vai atdot atpakaļ. Ja prece ir nelietota un pirkuma čeks saglabāts, tad nevajadzētu būt nekādām problēmām, un oficiālie izplatītāji atbilstoši labajai tirdzniecības praksei neatteiksies preci pieņemt atpakaļ. Taču veikaliem ir tiesības arī naudas vietā piedāvāt citu preci vai dāvanu karti atpakaļ atdotās preces vērtībā. To praktizē ļoti daudzi veikali.

Internetveikalos naudas atgriešanas sistēma ir izstrādāta ļoti pamatīgi un veikala tīmekļa vietnē aprakstīta. Tā patiešām arī darbojas, un no klienta netiek prasīti nekādi gari paskaidrojumi, kāpēc viņš vēlas preci atdot atpakaļ. Parasti nauda atpakaļ tavā kontā ienāks divu nedēļu laikā. Saistībā ar naudas atgriešanu tomēr var rasties papildizdevumi, saistīti ar preces nosūtīšanu, taču daudzi e-veikali arī šiem gadījumiem piedāvā saviem klientiem lētākus risinājumus.

Atsevišķa nozare ir starpnieku portāli, kuros šādas atpakaļ sūtīšanas ir padarītas vēl vienkāršākas. Piemēram, aviobiļetes, kas iegādātas starpnieku portālos, var viegli atmaksāt, un tā ir vēl vienkāršāka procedūra nekā, piemēram, lidojuma laika vai braucēja uzvārda nomaiņa. Ja pēdējais nereti prasa pielikt zināmas pūles, tad naudas atpakaļ saņemšanai pietiek vien uzklikšķināt uz saites, un samaksātā nauda pēc pāris dienām ir atpakaļ tavā kontā.

Taču vissvarīgākais, kas nepieciešams, lai saņemtu naudu atpakaļ, ir drosme to pieprasīt. Vai, citiem vārdiem sakot, naudu atpakaļ dabū tas, kurš to paprasa. Jātiek pāri savai iekšējai barjerai un principam “es negribu celt kašķi”. Varbūt tas tevi pārsteigs, bet patiesībā neviens par tevi neko sliktu nepadomās, ja bikses, kas izrādījušās pārāk īsas, tu gribēsi atdot atpakaļ. Pārdevējam ir vienalga, vai naudu par tām saņemt no tevis vai no kāda cita, kam tās der. Bet tev taču nav vajadzīgas bikses, kas ir par īsu un kuras tikai rada robu tavās finansēs un lieki aizņem vietu skapī. Turklāt tev taču būs jāmaksā par vēl vienām, t.i. derīgajām biksēm.