Pārkreditācija - palīgs naudas lietu kontrolē

otrdiena aprīlī 28, 2020

Kādas bija Tavas jaunā gada apņemšanās? Vai apsolījies vairāk taupīt un mazāk tērēt? Ja vēlējies sākt kontrolēt savas naudas lietas, tad TF Bank iesaka sākt ar esošo saistību un izdevumu pārskatīšanu un samazināšanu. Ja Tavi ikmēneša izdevumi ietver patēriņa kredīta un kredīkartes tēriņu atmaksu, kā arī maksājumus par nomaksas pirkumiem vai ātrajiem kredītiem, tad noteikti Tu par katru maksā arī procentus un, iespējams, arī administrēšanas maksu un citus maksājumus. Šādas saistības saprātīgi ir apvienot un pārkreditēt - tas nozīmē, ka visi daudzie kredīti tiek apvienoti vienā – ar vienu mēneša maksājumu un attiecīgi arī tikai vienu procentu maksājumu.

Kas ir pārkreditācija?

Daudzi nezina, ko tieši nozīmē pārkreditācija jeb refinansēšana, tāpēc mēģināsim vienkāršiem vārdiem paskaidrot, kā tas darbojas: lai pārkreditētu jeb refinansētu esošos aizdevumus, klients noslēdz jaunu kredīta līgumu ar jauno kredīta devēju par visu iepriekšējo kredītu kopējo summu un turpmāk atmaksā tikai šo jauno kredītu. Citiem vārdiem sakot, visi līdzšinējie kredīti apvienojas vienā jaunā. Vecie kredīti tiek atdoti pirms termiņa. Tagad klients atmaksā tikai vienu kredītu ar tā procentiem.

Pārkreditācijas plusi

Tā kā tagad Tu atmaksā tikai vienu kredītu ar tā procentiem, Tavs mēneša maksājums ir mazāks. Ir taču vienkāršāk izsekot vienam maksājumam nekā daudz dažādiem, turklāt arī katrs pārskaitījums uz citu banku parasti ir par maksu. Vienlaikus pārkreditācija palīdz Tev uzlabot savu finansiālo situāciju arī tādā ziņā, ka vari izvēlēties jaunu, sev ērtu atmaksas grafiku. Vēl ir viens aspekts, par ko daudzi neiedomājas – ja Tu esi ieplānojis tuvākajā nākotnē ņemt hipotekāro kredītu jaunam mājoklim, tad viens kredīts nozīmē daudz labāku kredītvēsturi nekā daudz dažādi.

Pārkreditācijas piemērs

To, kādā veidā pārkreditācija palīdz ietaupīt, nodemonstrēsim ar piemēru.

Pieņemsim, ka Jānim ir trīs aizņēmumi:

  • 1000€ ar likmi 26,70% gadā
  • 2000€ ar likmi 15,90% gadā
  • 1000€ ar likmi 23,90% gadā

Ar šādiem saistību atlikumiem Jānis procentos vien gadā nomaksās vairāk nekā 800 euro; šai summai, protams, jāpieskaita dažādas komisijas un administrēšanas maksas, kuras daudzi kreditori mēdz piemērot. Lai optimizētu savu kredītu apkalpošas izmaksas, Jānim vajadzētu izpētīt tirgū pieejamoe kredītu piedāvājumus un izvēlēties to, kuram ir vismazākie procenti pie vēlamā perioda uz visu kopējo summu. Piemēram, ja Jānis šīs saistības pārkreditē ar 4000 eiro kredītu ar likmi 14,9%, tad procentu ietaupījums vien pārsniegs 200 euro gadā.

Piemērs, protams, ir stipri vienkāršots, jo tā mērķis bija tikai parādīt kā viens kredīts var būt izdevīgāks nekā vairāki (īpaši, ja starp tiem ir arī kāds ātrais kredīts). Taču jāatceras, ka zemi procenti paši par sevi vien vēl neko nenozīmē. Izvēloties izdevīgāko pārkreditācijas vai kredītu apvienošanas risinājumu, jāpievērš uzmanība kopējām izmaksām, jo var gadīties, ka bez procentiem vēl jāmaksā arī citi maksājumi. Tikai tādā veidā ir iespējams adekvāti salīdzināt dažādos kredītu piedāvājumus un visā reklāmu mudžeklī atrast labāko.
 
IESNIEGT REFINANSĒŠANAS KREDĪTA PIETEIKUMU!

Eksperts dalās ar zināšanām: viss par kafijas automātiem

ceturtdiena aprīlī 23, 2020

Kafija daudziem ir ne tikai svarīgs rīta rituāls, bet tai ir arī nozīmīga loma ciemiņu uzņemšanā. Kafiju dzer gan dodoties uz darbu, gan birojā. Īpašos gadījumos baudām labu kafiju vietās, kur tās gatavošanai izmanto profesionālus kafijas automātus. Tie tad arī nodrošina kafijas īpaši labo garšu. Kafijas automāts mājās daļai cilvēku var šķist pārāk dārgs prieks. Savukārt citi uzskata, ka tas ir sarežģīts aparāts, ar ko pārāk daudz jāķēpājas.

Patiesībā ir gluži citādi. Ja tu novērtē labu garšu un ērtības, tad kafijas automāts ir kā radīts tieši Tev. Īpaši mūsdienās, kad kafijas automātu izvēle ir ļoti plaša, un ikviens var atrast kaut ko sev piemērotu. Aprunājāmies ar kafijas speciālistiem no Kohvisemu, kas ir viens no vadošajiem kafijas un kafijas automātu mazumtirgotājiem Baltijas valstīs. Viņu kaislība uz kafiju ir padarījusi tos par izciliem ekspertiem, un viņi var atbildēt uz visiem jautājumiem par kafijas automātiem, kas interesē mūsu lasītājus.

Kāpēc kafija no automāta ir labāka par kafiju, ko pagatavo kafijkannā ar presi?

Ar presi parasti gatavo jau iepriekš samaltu kafiju, taču kafijas automātam ir tā priekšrocība, ka tas pagatavo kafiju no svaigi samaltām pupiņām. Kafijas aparāts ir konstruēts un darbojas tā, lai paņemtu no pupiņām visu to labāko, savukārt nevēlamās vielas tas aizvada prom. Ja kafijkannā ar presi gatavo paša tikko maltu kafiju, kafija ļoti ilgi ir saskarē ar karsto ūdeni. Tādējādi kafijā iekļūst dažādas papildvielas un tauki, kas kafijai piešķir nevēlamu piegaršu.

Kafijas automāta uzstādīšana un apkope – izklausās sarežģīti, vai tad ne?

Patiesībā kafijas automātu pasaule ir tik ļoti attīstījusies, ka šobrīd jau kafijas automāti paši informē, kas tiem ir nepieciešams, kā arī vada tīrīšanas procesu. Kā jau itin viss pasaulē, arī kafijas automāti kļūst arvien pilnīgāki un gudrāki – tas attiecas arī uz to tīrīšanu!

Speciālās krūzītes – ja nopērk smalku aparātu, vai tad jāpērk arī atbilstošās krūzītes? Izklausās pēc slēptajām izmaksām.

Vissvarīgākais kafijas automātam ir svaigas un labas kafijas pupiņas. No kādām krūzītēm dzert kafiju, tas atkarīgs tikai no Jūsu vēlmēm un tā, kādas krūzītes ir vispiemērotākās Jums un Jūsu ģimenei.

Pupiņas vai kapsulas – kādi ir plusi? Kādi ir mīnusi? Ko izvēlēties?

Noteikti iesakām, ja vien iespējams, izvēlēties kafijas pupiņas, jo tajās ir īstais kafijas aromāts, garša un svaigums. Kapsulās ir jau iepriekš samalta kafija, tāpēc īstais aromāts tajās jau ir zudis. Izlietotās kapsulas izmest gan ir ērtāk nekā kafijas biezumus. Tomēr metāla vai plastmasas kapsulas nav īpaši videi draudzīgas.

Kādu zīmolu un modeli pirkt? Kāds ir labāks? Kurš ir vispopulārākais?

Patiesībā jau nav vienas vienīgas atbildes. Vislabākais kafijas automāts ir tas, kas atbilst Jūsu vajadzībām. Ir cilvēki, kas grib tādu aparātu, kas nebūtu jākopj. Ir tādi, kas dzer tikai melnu kafiju. Kafijas automāts ir gluži kā ģimenes loceklis.

Kā tad īsti ir – vai var dāvināt sievietei dzimšanas dienā kafijas automātu?

Noteikti! Tomēr ir jānoskaidro, kāda krāsa viņai labāk patiktu un iederētos virtuvē. Svarīgi zināt arī, vai ģimenē ir cieņā kapučīno un latte, vai labāk dāvināt automātu ar minimālu piena sistēmu. Jo vairāk informācijas, jo labāk speciālisti spēs Jums palīdzēt izvēlēties piemērotāko aparātu.

Teksts sīkajā drukā tavā kredīta līgumā ir ļoti būtisks

otrdiena februārī 18, 2020

“Paņemt kredītu ir vienkārši. Tikai paskaties, kas piedāvā zemākos procentus un sūti iesniegumu.” Vai tiešām?

Gan jau ikviens būs dzirdējis par tiem noteikumiem, kas rakstīti “sīkajā drukā”. Kāpēc tos tā sauc? Tāpēc, ka parasti tie ir uzdrukāti sīkiem burtiem neuzkrītošā vietā, piemēram, iesnieguma lapas otrā pusē. Sīkā druka izmantota galvenokārt jau tāpēc, ka to ir daudz, bet jāpatur prātā, ka ikviens pakalpojuma sniedzējs, stāstot par savu produktu, kaut ko vēlas uzsvērt vairāk, bet kaut ko citu – mazāk. Taču klientam nereti daudz svarīgāka ir tā informācija, kas ir “sīkajā drukā”, nekā tā, kuru pakalpojuma sniedzējs grib uzsvērt. Taču, par laimi, TF Bank nesen veiktā aptauja parādīja, ka cilvēki arvien vairāk pievērš uzmanību tieši šiem noteikumiem, ne zīmola atpazīstamībai.

Kas tad ir šīs “sīkās drukas izmaksas”, kuras pirmajā brīdī it kā varētu neņemt vērā? Parasti tās ir dažādas papildmaksas un ar atmaksas grafiku saistīti dažādi “bet”, taču ir vēl arī citi punkti. Sniegsim ieskatu dažās niansēs, kam būtu jāpievērš uzmanība:

Kredīta atmaksas termiņa pagarināšana. Kaut gan it kā ir pats par sevi saprotams, ka pirms kredīta ņemšanas ir rūpīgi un vairākkārt jāpārskata savs finansiālais stāvoklis, nevar tomēr izslēgt gadījumu, ka ikmēneša atmaksas summa tomēr ir pārāk liela un rodas vēlme pagarināt kredīta atmaksas termiņu. Noteikti noskaidro, cik tavs kredīta devējs prasa par šādu līguma noteikumu izmaiņu.

Kredīta brīvdienu noformēšana. Var gadīties tāda situācija, ka ir nepieciešama neliela pauze no kredīta maksājumiem: darba zaudēšanas, veselības problēmu vai kādu negaidītu izdevumu dēļ. Visi lielākie kredītu sniedzēji piedāvā kredīta brīvdienu iespējas, taču pārsvarā šis pakalpojums maksā krietnu naudiņu.

Kredīta pirmstermiņa atmaksa. Jā, arī par šo vienkāršo lietu daļa kredīta devēju var prasīt papildu maksu!

Citu kredītlīguma noteikumu grozīšana. Visas citas iespējamās (vai pirmajā brīdī pat šķietami neiespējamās) maksas. Tāpēc varam tikai silti ieteikt tomēr izlasīt visus sīkajā drukā rakstītos punktus un rēķināties ar dažādajām ar kredīta ņemšanu saistītajām papildmaksām, kas kopā var sastādīt krietnu summu.

Kad tu vari prasīt naudu atpakaļ

ceturtdiena februārī 13, 2020

Vispār jau latvietis negrib nekādus strīdus un skaidrošanos. “Ak, lai jau paliek…” Esam pat gatavi ciest finansiālus zaudējumus, lai tikai izvairītos no konflikta. Piemēram, cik daudzi restorānā atsakās maksāt, ja ēdiens ir bijis pārsālīts? Tikai retais.

Vairums to vienkārši atstās neapēstu un mājupceļā benzīntankā nopirks hotdogu... Tādējādi iznāk, ka par savu naudu negūstam paredzēto labumu, turklāt esam spiesti tērēt vēl naudu, lai šo labumu tomēr kaut kur iegūtu.
Taču patiesībā naudas atgriešanas princips daudzās tirdzniecības vietās ļoti labi darbojas, un neviens tev neliks justies slikti, ja tu vēlēsies atteikties no preces un saņemt naudu atpakaļ.

Vislabākais piemērs ir apģērbu un apavu veikali. Protams, ka klientam pirms pirkšanas būtu maksimāli jāpārliecinās, ka izstrādājums viņam der. Taču praksē bieži notiek tā, ka iegādāto preci nākas mainīt vai atdot atpakaļ. Ja prece ir nelietota un pirkuma čeks saglabāts, tad nevajadzētu būt nekādām problēmām, un oficiālie izplatītāji atbilstoši labajai tirdzniecības praksei neatteiksies preci pieņemt atpakaļ. Taču veikaliem ir tiesības arī naudas vietā piedāvāt citu preci vai dāvanu karti atpakaļ atdotās preces vērtībā. To praktizē ļoti daudzi veikali.

Internetveikalos naudas atgriešanas sistēma ir izstrādāta ļoti pamatīgi un veikala tīmekļa vietnē aprakstīta. Tā patiešām arī darbojas, un no klienta netiek prasīti nekādi gari paskaidrojumi, kāpēc viņš vēlas preci atdot atpakaļ. Parasti nauda atpakaļ tavā kontā ienāks divu nedēļu laikā. Saistībā ar naudas atgriešanu tomēr var rasties papildizdevumi, saistīti ar preces nosūtīšanu, taču daudzi e-veikali arī šiem gadījumiem piedāvā saviem klientiem lētākus risinājumus.

Atsevišķa nozare ir starpnieku portāli, kuros šādas atpakaļ sūtīšanas ir padarītas vēl vienkāršākas. Piemēram, aviobiļetes, kas iegādātas starpnieku portālos, var viegli atmaksāt, un tā ir vēl vienkāršāka procedūra nekā, piemēram, lidojuma laika vai braucēja uzvārda nomaiņa. Ja pēdējais nereti prasa pielikt zināmas pūles, tad naudas atpakaļ saņemšanai pietiek vien uzklikšķināt uz saites, un samaksātā nauda pēc pāris dienām ir atpakaļ tavā kontā.

Taču vissvarīgākais, kas nepieciešams, lai saņemtu naudu atpakaļ, ir drosme to pieprasīt. Vai, citiem vārdiem sakot, naudu atpakaļ dabū tas, kurš to paprasa. Jātiek pāri savai iekšējai barjerai un principam “es negribu celt kašķi”. Varbūt tas tevi pārsteigs, bet patiesībā neviens par tevi neko sliktu nepadomās, ja bikses, kas izrādījušās pārāk īsas, tu gribēsi atdot atpakaļ. Pārdevējam ir vienalga, vai naudu par tām saņemt no tevis vai no kāda cita, kam tās der. Bet tev taču nav vajadzīgas bikses, kas ir par īsu un kuras tikai rada robu tavās finansēs un lieki aizņem vietu skapī. Turklāt tev taču būs jāmaksā par vēl vienām, t.i. derīgajām biksēm.

Kāpēc vērsties pie parādu konsultanta

otrdiena februārī 11, 2020


Latvietis bez nopietna iemesla palīdzību nelūgs. Uzskats “es pats tikšu galā” ir tikpat izplatīts kā D vitamīna trūkums un vēl spēcīgāks nekā bailes no kārtējās ekonomiskās krīzes, jo veidojies daudzu gadsimtu garumā. Kā tu domā, cik daudzi no tiem, kas nonāk finansiālās grūtībās, vēršas pie bankas pēc padoma, pirms banka pati to piedāvā? Diemžēl ļoti maz.

Negaidi! No debesīm nekādas zelta olas nekritīs.

Visbiežākā nelaime ir tā, ka tiek palaists garām tas brīdis, kad parāds vēl nav sasniedzis ievērojamus apjomus. Tā vietā, lai uzreiz meklētu palīdzību un lūgtu padomu vai nu bankai, vai parādu konsultantam, problēma tiek atstāta novārtā, un tā kļūst jo dienas, jo lielāka. Un, kad nu beidzot cilvēks ierodas, lai lūgtu palīdzību, atbilde, ko viņš saņem, ir: “Kur tad tu agrāk biji?”

Ko darīt? Vajag mest pie malas neērtības sajūtu un apziņu “pats tikšu galā” un, tiklīdz rodas grūtības, tūlīt pat doties pēc padoma. Ja citādi nevari sevi piespiest, iztēlojies sliktāko scenāriju – tevi izliek no mājām, sieva tevi pamet, auto saplīst – varbūt tas tev liks rīkoties nekavējoties!?

Nenovērtē par zemu apdrošināšanu!

Pat tad, ja tev iet labi un arvien labāk, uz mirkli iztēlojies, ka vienā jaukā dienā pēkšņi sāk iet sliktāk. Tu taču zini, ka nelaime nenāk brēkdama – nekad nezini, kad tā pienāks.

Viena iespēja ir izpētīt, vai un uz kādiem noteikumiem tu vari apdrošināt savas finansiālās saistības. Daudzi kredītu devēji ir paredzējuši un iestrādājuši savos piedāvājumos dažādas iespējas, kas piedāvā palīdzību grūtā brīdī – ja gadās īslaicīga darba nespēja, tad kredīta atmaksa tiek veikta kredītņēmēja vietā.

Ja ir neērti prasīt palīdzību klātienē, dari to internetā.

Cilvēkam, kas nonācis grūtībās, var šķist, ka visa pasaule ir pret viņu – ka visi viņam tikai izsaka pārmetumus, bet derīgu padomu sniegt neviens pat netaisās. Pie savas pašvaldības sociālās nodaļas darbiniekiem iet viņš neuzdrošinās, jo tur visi viņu pazīst. Arī uz banku viņš negrib iet, jo tā visu naudu gribēs atskaitīt parādu dzēšanai, atstājot nabadziņu pat bez maizes. Arī pie jurista viņš neies, jo tas ir ļoti dārgi.

Patiesībā tik ļauni nemaz nav – katrā bankā ir cilvēki, kas īpaši apmācīti tam, lai palīdzētu cilvēkiem atrast labāko risinājumu. Un neviens nevēlas, lai tu nomirtu badā, jo tā jau tu nekad netiksi uz kājām un nevarēsi parādu atmaksāt, tā ka viss ir tavās rokās, tikai jāsaņemas spert pirmo soli pretī problēmas risinājumam.